جنایات رژیم ایران در كردستان

 بهنام گلستانی فـر/ مردم ایران و کردستان بخصوص زنان سالهاست که توسط حکومت آخوندی تحت ظلم و ستم هستند، دختران ما از هفت سالگی مجبور هستند که حجاب داشتە باشند و “لچک” سرشون بکنند! زنان ما اجازه آواز خواندن ندارند! اجازه ندارند به استادیوم برن! اجازه ندارند حتی دوچرخه سواری بکنند!!

وقتی اینجا تو آلمان میبینم کوچک و بزرگ مرد و زن با چه لذتی دوچرخه‌سواری میکنند واقعا قلبم برای زنان کرد و ایرانی میگیره که از طبیعی‌ترین حقوق انسانی محرومند، هیچوقت لذت دوچرخه‌سواری رو تجربه نمی‌کنند! هیچوقت لذت پیچیدن باد توی موهاشون رو تجربه نمی‌کنند! هیچوقت هیجان دیدن فوتبال در استادیوم رو تجربه نمی‌کنند! ژینا ئەمینی، #صبا_کردافشاری و #یاسمن_آریایی و میلیون‌ها زن دیگه در این چهل سال با این قوانین عصر حجری جنگیدند، توهین شنیدند تحقیر شدند کتک خوردند سرکوب زندانی و شکنجه شدند.

نه تنها زنان و کردستان که همه مردم ایران تحت ستم دیکتاتوری مذهبی هستند. دولت‌های اروپایی حامی حقوق بشر و حقوق زنان! همه این چیزها رو میدونند اما به روی خودشون نمیارن، همین حالا که حکومت داره مردم رو تو خیابون می‌کشه اروپایی‌ها دارن تو ژنو با این حکومت خونخوار مذاکره میکنند!! همین چند سال پیش دولت فمنیستی سوئد که نود درصدشان زن هستند برای بستن قرارداد به ایران سفر کردند، با حجاب کامل مانتو و روسری جلوی آخوندها ایستادند! وقتی ازشون می‌پرسیم چرا؟ میگن حجاب جزو فرهنگ ایرانیان است و ما بخاطر احترام به فرهنگ شما حجاب کردیم!!! دروغ می‌گویند مثل پینوکیو، حجاب جزو فرهنگ ما نیست جزو قوانین کثیف اسلامی آخوندی است…

دوست دارم ببینم با این اعتراضات گسترده علیه حجاب این غربی‌ها باز هم حجاب سر میکنند و حرف از فرهنگ ایرانیان میزنند. این قدرت همبستگی مردم ایران است که حکومت سعی می‌کنه با برچسب های تحریک کنندە همچو تجزیه طلبی مردم کرد عرب ترک و بلوچ رو از بقیه جدا کنه، بیش از چهل ساله که حکومت ضد ایرانی آخوندی مردم عزیز کرد عرب و بلوچ و ترک را کە حق تعیین سرنوشت سیاسی خود را دارند آزاد هستند را به اسم تجزیه طلبی سرکوب میکنند.

مژگان افتخاری مادر ژینا امینی در صفحه اینستاگرامش متنی رو منتشر کرده که سیلی محکمی به یاوه گویان است. در متن منتشر شده آمده است:«‌ تو رفتی و ناگهان هزار پنجره از هزار سوی عالم باز شد. هزاران شمعدانی، به نامت، رنگ گرفت. هزاران درخت به قامتت،‌ در زمین کاشته شد. تو نبودی که ببینی ملتی از هر قوم و دیار به نام ایران (و کردستان) به پای دلداری دخترشان ژینا، دلدار دل داغدارمان شد.» در بخش دیگری از این دلنوشته که تماما خطاب به ژیناست،‌ نوشته شده:« وای ژینا! کاش می‌بودی و می‌دیدی/جهانی به نامت/نامدار نام ژینا شده بود/ و ما، بعد از این چند روز/ اگر امروز سرپاییم/اگر امروز رمق حرف زدن داریم/ از لبریزی دنیایی به همدلی و همراهی با ما بود.»

کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران و کردستان، فهرست افرادی است که بر اساس تأیید منابع معتبر در اعتراضات کشته شدند؛ تا دوم آبان ۱۴۰۱ دست‌کم ۲۵۲ نفر، از جمله، ۳۵ کودک در سراسر ایران به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند. بیشترین شمار کشته‌ها به استان‌های سیستان‌وبلوچستان، مازندران، کردستان، گیلان و آذربایجان غربی تعلق دارد کە دوبارە کشتارهای گذشتە کردستان را بخاطر می آورد . 

بهنام گلستانی فر

شێری بکە:

Pdkimedia Komitekan

نوێترینەکان